Elektronische handel

De verspreiding van de elektronische handel die consumenten en ondernemingen de mogelijkheid biedt om goederen aan te kopen en te verkopen en online diensten aan te bieden of aan te nemen, heeft de marktpraktijken beduidend veranderd. Deze technologie schept nieuwe perspectieven voor consumenten en ondernemingen: toegang tot een groter productiepakket, stijgend concurrentievermogen en aanbod van online diensten. Volgens een enquête onder leiding van Eurostat betreffende de waarde van de aan- en verkopen op internet kwam 11% van het totale omzetcijfer van de Belgische ondernemingen (behalve bankwezen) met minimum 10 werknemers in 2009 voort uit de elektronische handel.

Infoshopping.be

Bovendien heeft de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie een didactische website in twee delen opgesteld over de goede praktijken van e-commerce: het eerste is bestemd voor de consumenten, het tweede richt zich tot de handelaars en ondernemingen: infoshopping.be .

Laatst bijgewerkt
15 januari 2018