Belmed: onlinebemiddeling

Belmed: onlinebemiddeling

Uw partner voor alternatieve geschillenregeling

U bent

  • particulier en hebt een probleem met een handelaar?
  • handelaar en hebt een probleem met een consument?
  • handelaar en hebt een probleem met een andere handelaar?

U wilt uw probleem snel en zo goedkoop mogelijk oplossen?
U wenst uw handelsrelatie op een positieve manier verder te zetten?

Domeinen: energiesector, financiële sector, tweedehandsvoertuigen, meubelsector, bouwsector, ... of grensoverschrijdend geschil.

Dan bent u aan het juiste adres! Belmed helpt u in uw zoektocht naar een oplossing voor uw probleem via alternatieve geschillenregelingen.

Belmed is een gratis onlineplatform dat ter beschikking wordt gesteld door de FOD Economie aan consumenten en ondernemingen.

Voorwaarden

Om een bemiddelingsaanvraag in te dienen, moet u aan de volgende twee voorwaarden voldoen:

  1. U hebt al contact opgenomen met de tegenpartij om uw probleem te melden en te proberen het op te lossen. Als u nog geen contact hebt opgenomen met de andere partij, raadpleeg dan de pagina “Volg de gids”.
  2. U hebt het geschil nog niet aanhangig gemaakt bij een rechtbank. Als u het geschil al aanhangig hebt gemaakt bij een rechtbank, vraag dan aan de rechter een opschorting om te trachten de zaak in der minne te regelen.

Voldoet u aan deze twee criteria, dan kunt u Belmed gebruiken.

In de praktijk…

U wenst een Belmed-dossier in te dienen?

Sinds 5 november kan dat in het vernieuwde Belmed platform: 

Een nieuwe aanvraag indienen/raadplegen

Aanvragen ingediend voor 5 november 2018 in Belmed 1.0 kunt u nog steeds raadplegen:

Een lopend dossier raadplegen

 

Dit is uw eerste bezoek?

Wenst u meer informatie?

Raadpleeg de rubriek "Belmed - om nog verder te gaan… ".

Bent u een bemiddelaar?

U bent actief in de minnelijke schikking van commerciële geschillen tussen ondernemingen en consumenten of tussen ondernemingen onderling. U wilt partner worden van het Belmed-platform?

Raadpleeg de pagina "Ik ben een bemiddelaar"

Op Europees niveau

Het  "Online Dispute Resolution" platform (ODR) of onlinegeschillenbeslechting lost geschillen op voortvloeiend uit e-commerce.

Laatst bijgewerkt
27 november 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Online

    Barometer van de Informatiemaatschappij 2018: digitale kloof zakt voor het eerst onder de 10%