Lezen

Lees de algemene voorwaarden VOORALEER u een contract ondertekent : u hebt het recht de tijd te nemen om die te lezen alvorens u uw beslissing neemt ! Lees ook de kleine lettertekens !

Bestek

Vraag verschillende bestekken voordat u besluit tot het aankopen van een product of een dienstprestatie. 

Verzuim niet te vermelden dat u een gratis bestek wenst, want een vakman kan al kosten aanrekenen voor het eenvoudig opmaken van een bestek.

Voorbeeldbrieven

Enkele voorbeeldbrieven om de andere partij te informeren over het probleem en wat u als oplossing voorstelt:

Na contact te hebben genomen met de andere partij (consument of handelaar) om het probleem voor te leggen is het steeds aangewezen om dit contact schriftelijk te bevestigen (gewone brief en/of aangetekende brief met ontvangstmelding).

Hier volgen enkele voorbeeldformuleringen die u in grote lijnen kunt overnemen in uw brief. U hoeft enkel ons fictieve voorbeeld aan te passen aan uw situatie: u kunt de blauwe inhoud naar eigen goeddunken wijzigen.

Laatst bijgewerkt
17 mei 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming
    Online

    Koopje of flop? Tips om veilig online te shoppen

  2. Online

    Gebruik van de begrippen “elektronische handtekening” en andere “vertrouwensdiensten” alsook het begrip “duurzame gegevensdrager” - Gids voor de redacteurs van wettelijke en reglementaire teksten

  3. Consumentenbescherming
    Mededinging
    Kwaliteit & veiligheid
    Ondernemingen
    Energie
    Online

    Jaarverslag van de FOD Economie