Op deze pagina vindt u 15 verschillende brieven die u na de nodige aanpassingen kan gebruiken om het geschil met uw verkoper te regelen. De modelbrieven zijn thematisch gerangschikt volgens de problematiek waarvoor u een oplossing zoekt. Ze vormen niet meer dan een algemene leidraad. Elk garantiegeschil heeft immers niet alleen algemene maar ook specifieke kenmerken. De modelbrieven moet u dus aanpassen aan de inhoud van uw klacht.
Enige voorkennis van de garantiewet is altijd nuttig bij de regeling van een geschil. Onder de rubriek garantie vindt u enkele algemeenheden over de garantiewet en haar toepassingen.
Modelbrieven
-
Vraag voor een vervanging of terugbetaling na herhaaldelijke herstellingen (DOC, 23.5 KB)
Vraag voor een vervanging of terugbetaling indien een herstelling aansleept (DOC, 24 KB) -
Afwijzing van de terugbetaling onder de vorm van een waardebon (DOC, 23.5 KB)
-
Vraag voor de herstelling van een gebrekkig geïnstalleerd goed (DOC, 24 KB)
-
Ingebrekestelling van de verkoper – laatste aanmaning (DOC, 23.5 KB)
-
Melding van een zichtbaar gebrek kort na de aankoop (DOC, 23.5 KB)
-
Aanvraag voor een alternatieve geschillenoplossing (bemiddeling) (DOC, 23 KB)
-
Beroep op de rechtsbijstandsverzekeraar contractuele geschillen (DOC, 22.5 KB)