Table of Contents

    U bent particulier en hebt een probleem met een handelaar?
    U bent handelaar en hebt een probleem met een consument?
    U bent handelaar en hebt een probleem met een andere handelaar?

    U wilt uw probleem snel en zo goedkoop mogelijk oplossen?
    U wenst uw handelsrelatie op een positieve manier verder te zetten?

    Dan bent u aan het juiste adres!
    Belmed helpt u in uw zoektocht naar een oplossing voor uw probleem via  alternatieve geschillenregelingen.

    Dit is uw eerste bezoek?

    Houd voor ogen dat u om een bemiddelingsaanvraag te kunnen indienen absoluut moet voldoen aan de volgende

    Drie voorwaarden

    1. U hebt al contact opgenomen met de andere partij om uw probleem te melden en te proberen het op te lossen. Als u nog geen contact hebt opgenomen met de andere partij, consulteer dan de pagina  volg de gids.

    2. U hebt het geschil nog niet aanhangig gemaakt bij een rechtbank. Als u het geschil al aanhangig hebt gemaakt bij een rechtbank, vraag dan aan de rechter een opschorting om te trachten de zaak in der minne te regelen.

    3. U stemt in met de gebruiksvoorwaarden (door verbinding te maken met het interactief platform Belmed)

    Voldoet u aan deze drie criteria, dan kunt u zich aanmelden.

    Belmed 2.0

    Met versie 2.0 wordt Belmed nog beter. Deze nieuwe Belmed-versie werd gelanceerd op 5 november 2018.

    Een aanvraag indienen/raadplegen

    Laatst bijgewerkt
    5 april 2019

    Laatste nieuws voor dit thema

    1. Consumentenbescherming
      Online

      Koopje of flop? Tips om veilig online te shoppen

    2. Online

      Gebruik van de begrippen “elektronische handtekening” en andere “vertrouwensdiensten” alsook het begrip “duurzame gegevensdrager” - Gids voor de redacteurs van wettelijke en reglementaire teksten

    3. Consumentenbescherming
      Mededinging
      Kwaliteit & veiligheid
      Ondernemingen
      Energie
      Online

      Jaarverslag van de FOD Economie