My Enterprise

My Enterprise

Table of Contents

    My Enterprise is een beveiligde toepassing die toegankelijk is via de computer, tablet of smartphone.
    Aanmelden kan op verschillende manieren:

    • elektronische identiteitskaart met (draadloze) kaartlezer,

    • token of

    • mobiele app.

    U krijgt automatisch een overzicht van de geregistreerde entiteiten (hierna entiteiten genoemd) waarvan u de gegevens mag raadplegen of aanpassen.

     

    My Enterprise

    Welke gegevens vindt u hier?

    U kunt alle ingeschreven gegevens over uw entiteit en vestigingseenheden opzoeken.

    Deze gegevens zijn vaak openbaar. Het is dus belangrijk dat deze informatie correct is. My Enterprise helpt u om uw gegevens gemakkelijk elektronisch te updaten.

    Hoe zoekt u gegevens op?

    Toegang

    Niet iedereen in de entiteit heeft toegang tot My Enterprise. Enkel de personen die de entiteit mogen vertegenwoordigen hebben automatisch toegang. Raadpleeg de "Lijst van de functies die de machtiging verlenen om de geregistreerde entiteit te vertegenwoordigen". (PDF, 310.5 KB)

    Bent u vertegenwoordiger in een entiteit en vindt u ze niet terug in het overzicht van My Enterprise? Dan is het mogelijk dat uw functie niet werd ingeschreven in de KBO.

    Via My Enterprise kunt u gemakkelijk een aanvraag indienen om deze ontbrekende vertegenwoordiger te laten inschrijven.

    Indien u wenst, kunt u ook het formulier "Ontbrekende Vertegenwoordiger" (PDF, 226.22 KB) invullen en doorsturen naar de KBO Beheersdienst.

    Hou er rekening mee dat we de digitale aanvragen via My Enterprise eerst behandelen.

    Volmachten My Enterprise

    De vertegenwoordigers kunnen een volmacht geven aan iemand anders. Deze gevolmachtigden hebben dan binnen de toepassing dezelfde rechten als de vertegenwoordigers.

    My Enterprise biedt de mogelijkheid aan om deze volmacht

    • in te schrijven,

    • te herroepen of

    • op te zeggen.

    Indien u wenst, kunt u ook de formulieren invullen en doorsturen naar de KBO Beheersdienst:

    Volmachten om aangetekende zendingen af te halen

    Als u toegang hebt tot de gegevens van een entiteit in My Enterprise, kunt u aan derden een volmacht geven om aangetekende zendingen in ontvangst te nemen voor de entiteit en/of vestigingseenheid. Inschrijven of aanpassen van deze volmachten kunt u via My Enterprise.

    Personen met de volmacht om aangetekende zendingen af te halen, kunnen inloggen in My Enterprise en een beperkt aantal gegevens raadplegen. Ze kunnen ook een document afprinten waarmee ze aangetekende zendingen voor de entiteit en/of vestigingseenheid mogen ontvangen.

    De volmacht om aangetekende zendingen af te halen, kan worden ingeschreven op het niveau van de entiteit of van de vestigingseenheid.

    • Als de volmacht is ingeschreven op niveau van de entiteit, dan kan deze persoon aangetekende zendingen in ontvangst nemen voor de entiteit en al haar vestigingseenheden.

    • Met een toekenning op niveau van de vestigingseenheid kan dit enkel voor die bepaalde vestigingseenheid.

    Hoe verbetert u gegevens?

    Bepaalde incorrecte gegevens kunt u zelf verbeteren.

    Over welke gegevens gaat het?

    Welke gegevens u mag en kunt aanpassen, toevoegen of stopzetten hangt af van uw hoedanigheid en rechtsvorm. In deze tabel vindt u een overzicht:

    Gegevens Alle ondernemingen Niet-handelsondernemingen naar privaat recht Vzw’s
    Adres van een vestigingseenheid * Aanpassen

    Inschrijven
    Aanpassen

    Inschrijven
    Aanpassen

    Contactgegevens

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Benaming van een vestigingseenheid

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Bankrekening

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Volmachten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Begin-en einddatum van een vestigingseenheid   Inschrijven en aanpassen van de begindatum

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    Activiteiten  

    Inschrijven
    Aanpassen

    Inschrijven
    Aanpassen
    Stopzetten

    * Opgelet: Als u zelf het adres van uw vestigingseenheid aanpast, moet u nog steeds de juiste gegevens van uw vergunningen/vestigingsattesten doorgeven aan de betrokken diensten.

    Hoe laat u andere gegevens aanpassen?

    My Enterprise geeft u de mogelijkheid om een elektronisch aanvraag in te dienen bij de beheersdienst KBO, of zegt u welke andere dienst u moet contacteren.

    My Enterprise

    Wilt u meer informatie?

    Meer informatie over hoe u uw gegevens laat aanpassen, vindt u op de pagina "Gegevens verbeteren".

    Laatst bijgewerkt
    13 november 2018

    Laatste nieuws voor dit thema

    1. Ondernemingen

      Is uw bedrijf cyberveilig? Doe de scan!

    2. Ondernemingen

      Boordtabel van de kmo’s en zelfstandige ondernemers 2018

    3. Ondernemingen

      Hervorming van het ondernemingsrecht