Table of Contents

    Adres:

    Kasteelstraat 1A B10,
    1700 Dilbeek

    Tel.: +32 2 478 47 58
    Fax: +32 2 478 37 66
    E-mail: clmeubles@gcmeubelen.be
    Website: https://www.gcm-clm.be/

    Een bemiddelingsaanvraag indienen
    via Belmed

    Voor welke problemen?

    Geschillen die betrekking hebben op:

    • de meubelsector

    Kosten

    • De eisende partij moet een klachtengeld betalen. Dit klachtengeld bedraagt 100 euro (btw inbegrepen).
    • Als de eisende partij door het Arbitraal College in het gelijk wordt gesteld, wordt zij hiervoor vergoed door de verliezende partij.
    • Als het Arbitraal College een deskundige aanstelt en deze deskundige een voorschot wenst vooraleer zijn opdracht uit te voeren, valt dit voorschot ten laste van:
      • de partij die om de expertise verzocht of
      • de eisende partij, indien geen van beide partijen erom verzochten.
    • Het klachtengeld en de expertisekosten worden uiteindelijk gedragen door de verliezende partij.

    Talen

    Talen waarin de bemiddeling kan worden gevoerd :

    • Nederlands
    • Frans

    Territoriale bevoegdheid

    • België

    Toegangsvoorwaarden

    1. De handelaar moet de algemene voorwaarden van de Geschillencommissie Meubelen toepassen. De algemene voorwaarden van de meubelverkoper vindt u terug op de keerzijde van de bestelbon. Artikel 20 gaat over de Geschillencommissie;
    2. u moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de onderneming op te lossen, zonder daarbij succes te hebben geboekt;
    3. er moet MINSTENS een maand verlopen zijn sinds het ontstaan van het geschil.

    Hoe werkt het?

    Reglement

    Laatst bijgewerkt
    25 januari 2019

    Laatste nieuws voor dit thema

    1. Consumentenbescherming
      Online

      Koopje of flop? Tips om veilig online te shoppen

    2. Online

      Gebruik van de begrippen “elektronische handtekening” en andere “vertrouwensdiensten” alsook het begrip “duurzame gegevensdrager” - Gids voor de redacteurs van wettelijke en reglementaire teksten

    3. Consumentenbescherming
      Mededinging
      Kwaliteit & veiligheid
      Ondernemingen
      Energie
      Online

      Jaarverslag van de FOD Economie