Wanneer u niet akkoord gaat met uw afrekeningen voor zgn. continudiensten zoals water, elektriciteit, gas, internetdiensten en telefonie, kunt u de factuur betwisten.

Wat u moet weten

Het aangetekend betwisten van de factuur is aangewezen als geen minnelijke regeling kan worden gevonden.

Als uw klacht gegrond is, kan het geschil met de leverancier(s) in de meeste gevallen onderling worden geregeld.

Is een onderlinge regeling niet mogelijk, dan kunt u terecht bij:

Hoe dwingt u uw rechten af?

De afrekening voor elektriciteit, gas en/of water betwisten? typebrief (DOC, 51 KB)

 

En als u niet tevreden bent?

  Hoe dwingt u uw rechten af?
Als u een probleem hebt met de verkoper Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
  Kies een authenticatiemethode
  typebrief (DOC, 49 KB)
Ondanks uw inspanningen kunt u het geschil niet zelf regelen Neem contact op met de Consumentenombudsdienst
Laatst bijgewerkt
18 januari 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Consumptiegoederen: welke garanties zijn van toepassing?

  2. Consumentenbescherming

    30.07.2019, internationale vriendschapsdag? Pas op voor vriendschapsfraude!

  3. Consumentenbescherming

    Koop uw tickets via een officiële site!