Wanneer u niet akkoord gaat met uw afrekeningen voor zgn. continudiensten zoals water, elektriciteit, gas, internetdiensten en telefonie, kunt u de factuur betwisten.
Wat u moet weten
Het aangetekend betwisten van de factuur is aangewezen als geen minnelijke regeling kan worden gevonden.
Als uw klacht gegrond is, kan het geschil met de leverancier(s) in de meeste gevallen onderling worden geregeld.
Is een onderlinge regeling niet mogelijk, dan kunt u terecht bij:
- voor gas of elektriciteit:
- voor water:
- voor Vlaanderen: Vlaamse Milieumaatschappij
- voor Wallonië en Brussel: Médiateur de la Wallonie et de la Fédération Wallonie-Bruxelles
Hoe komt u op voor uw rechten?
De afrekening voor elektriciteit, gas en/of water betwisten? | typebrief (DOC, 51 KB) |
En als u niet tevreden bent?
Hoe komt u op voor uw rechten? | |
---|---|
Als u een probleem hebt met de verkoper | Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling |
Kies een authenticatiemethode | |
typebrief (DOC, 49 KB) | |
Ondanks uw inspanningen kunt u het geschil niet zelf regelen | Neem contact op met de Consumentenombudsdienst |
Laatst bijgewerkt
19 juni 2020