Wanneer u niet akkoord gaat met uw afrekeningen voor zgn. continudiensten zoals water, elektriciteit, gas, internetdiensten en telefonie, kunt u de factuur betwisten.

Wat u moet weten

Het aangetekend betwisten van de factuur is aangewezen als geen minnelijke regeling kan worden gevonden.

Als uw klacht gegrond is, kan het geschil met de leverancier(s) in de meeste gevallen onderling worden geregeld.

Is een onderlinge regeling niet mogelijk, dan kunt u terecht bij:

Hoe komt u op voor uw rechten?

De afrekening voor elektriciteit, gas en/of water betwisten? typebrief (DOC, 51 KB)

 

En als u niet tevreden bent?

  Hoe komt u op voor uw rechten?
Als u een probleem hebt met de verkoper Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
  Kies een authenticatiemethode
  typebrief (DOC, 49 KB)
Ondanks uw inspanningen kunt u het geschil niet zelf regelen Neem contact op met de Consumentenombudsdienst
Laatst bijgewerkt
19 juni 2020