Volgens de ramingen maakten er 107,4 miljoen Europeanen regelmatig gebruik van sociale netwerken in 2012. De netwerken (Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln) worden gebruikt om professionele of persoonlijke ervaringen uit te wisselen, om contact te houden met familie en vrienden en om het sociale leven te organiseren. Deze technologieën bieden een gunstige gelegenheid voor de industrie en dragen bij tot de ontwikkeling van nieuwe communicatietechnieken door de creatie en uitwisseling van online inhoud te bevorderen.

Dit fenomeen roept niettemin talrijke vragen op inzake bescherming van de gegevens, eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en veiligheid van minderjarigen. Het is dus belangrijk om altijd op te letten met wat men op zijn profiel vermeldt want deze gegevens kunnen voor slechtbedoelde doeleinden worden gebruikt.

Laatst bijgewerkt
28 juni 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming
    Online

    Koopje of flop? Tips om veilig online te shoppen

  2. Online

    Gebruik van de begrippen “elektronische handtekening” en andere “vertrouwensdiensten” alsook het begrip “duurzame gegevensdrager” - Gids voor de redacteurs van wettelijke en reglementaire teksten

  3. Consumentenbescherming
    Mededinging
    Kwaliteit & veiligheid
    Ondernemingen
    Energie
    Online

    Jaarverslag van de FOD Economie