U wilt een herziening van mijn te betalen voorschotten voor gas, elektriciteit en/of water.

Wat u moet weten

Voor de berekening ervan baseert de leverancier zich op het verbruik van de voorgaande verbruiksperiodes.

U kunt hem altijd vragen om het bedrag van het voorschot te herzien.

Als uw aanvraag gegrond is, bereikt u in de meeste gevallen een overeenkomst met uw leverancier.

Is een onderlinge regeling niet mogelijk, dan kunt u terecht bij:

Hoe dwingt u uw rechten af?

Uw voorschotten herberekenen? typebrief (DOC, 49.5 KB)

 

En als u niet tevreden bent?

  Hoe dwingt u uw rechten af?
Als u een probleem hebt met de verkoper Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
  Kies een authenticatiemethode
  typebrief (DOC, 49 KB)
Ondanks uw inspanningen kunt u het geschil niet zelf regelen Neem contact op met de Consumentenombudsdienst
Laatst bijgewerkt
18 januari 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Dringende herstelling? Betaal je niet blauw!

  2. Consumentenbescherming

    Let op voor nepadvertenties op sociale media!

  3. Consumentenbescherming

    Probleem op reis? Waar kan ik terecht?