Een klacht over uw reis?

Een klacht over uw reis?

Uitgever
Regis Massant
Auteur(s)

Fod Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

Publicatiedatum

Uw reis is niet verlopen zoals verwacht. Uw vlucht had vertraging. Uw vakantiehuisje kwam niet overeen met de foto’s online. De kinderanimatie in het vakantiedorp was bedroevend. Bij het terugbrengen van uw huurwagen werd uw kredietkaart gedebiteerd voor schade die u niet had aangericht…

Wie op reis gaat, hoopt zonder zorgen en volledig ontspannen terug thuis te komen. Niet elke reis verloopt echter rimpelloos. Er kan iets mis gaan met de boeking, het transport, het verblijf, de reisactiviteiten...

Veruit de meeste reisgeschillen zijn contractuele geschillen. Ze komen voort uit het niet naleven van de overeenkomst. Daarbij kunnen meerdere partijen betrokken zijn en het ligt niet altijd voor de hand uit te maken wie juridisch verantwoordelijk is voor wat.

Laatst bijgewerkt
23 december 2019