Overzicht van de belangrijkste trends in e-commerce, connectiviteit en internetgebruik door particulieren en huishoudens.
Wat bedoelen we met “huishoudens”?
De benamingen "Belgische huishoudens" en "Belgen" (huishoudens en/of individuen) verwijzen naar "huishoudens in België" en "inwoners van België". Afhankelijk van de indicatoren betreft dit de populatie tussen 16 en 74 jaar of leeftijdsgroepen binnen die populatie.
Huishoudens en elektronische handel
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Welk percentage van de Belgen koopt online?
- Wat is het profiel van Belgische e-kopers?
- Hoe vaak winkelen ze op internet?
- Voor welke bedragen? Bij welke verkopers?
- Welke financiële activiteiten verricht de Belgische internetgebruiker op het internet?
- Welke zakelijke diensten bieden Belgische particulieren online aan?
Klachten en meldingen
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Wat zijn de meest gerapporteerde zakelijke praktijken?
- Welke soorten klachten zijn het meest geregistreerd?
Internetverbinding van de huishoudens
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Wat is de graad van verbinding van de huishoudens in België?
Internetgebruik van de huishoudens
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Waar bevindt zicht de digitale kloof in België?
- Wat is het percentage Belgen die nog nooit internet hebben gebruikt?
- Wat zijn de favoriete activiteiten van Belgen op internet?
Gebruik van cloudcomputing door internetgebruikers
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Gebruiken Belgische internetgebruikers cloudcomputing?
Individuen en sociale netwerken
Op die pagina vindt u de volgende informatie.
- Gebruiken Belgen sociale netwerken?
- In welke mate?
- Wie van de mannen en vrouwen surft het meest op sociale netwerken?
Green ICT en consumenten
Op deze pagina vindt u informatie over het gedrag van Belgische consumenten met betrekking tot ICT-apparatuur die ze niet langer gebruiken:
- Wat gebeurt er met ICT-apparatuur die niet meer gebruikt wordt?
- Wat zijn de belangrijkste kenmerken waarop Belgische en Europese consumenten hun aankopen van ICT-apparatuur baseren?