Garantiegeschillen

Uit de vele signalen die de Algemene Directie Economische Inspectie dagelijks ontvangt blijkt dat de consument vaak geconfronteerd wordt met garantiegeschillen. Onder het motto 'goed geïnformeerd is beter geregeld' vindt u op deze pagina twee rubrieken die u kunnen helpen bij het vinden van een oplossing:

  • Onder de rubriek garantieregeling vindt u bondig gehouden informatie over de garantie in de toepassing (zoals o.a. uw rechten en plichten). Verder krijgt u een soort stappenplan dat behulpzaam kan zijn bij het zoeken naar een oplossing. Zich vooraf goed informeren is daarin een eerste belangrijke stap. De tekst onder de vorm van 'vraag en antwoord' vooraf eens doornemen moet u ook toelaten oordeelkundig gebruik te maken van de hierna volgende modelbrieven. Wie meer informatie over de wettelijke garantie wenst kan ook de brochure van de Algemene Directie Economische Reglementering consulteren.
  • In de rubriek modelbrieven vindt u 14 verschillende brieven die u na de nodige aanpassingen kan gebruiken om het geschil met uw verkoper te regelen. De modelbrieven zijn thematisch gerangschikt volgens de problematiek waarvoor u een oplossing zoekt.
Laatst bijgewerkt
15 januari 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Online

    Barometer van de Informatiemaatschappij 2018: digitale kloof zakt voor het eerst onder de 10%