Table of Contents

    Adres:

    North Gate II
    Koning Albert II-laan 8 bus 5
    1000 Brussel

    Tel.: 0800 25 095
    Tel vanuit het buitenland: +32 2 224 04 10
    Fax: +32 2 221 04 29
    E-mail: klachten@ombudsrail.be
    Website: http://www.ombudsrail.be

    Een bemiddelingsaanvraag indienen
    via Belmed

    Voor welke problemen?

    Elk probleem tussen een klant en een spoorwegonderneming (NMBS, SNCF, Thalys, Eurostar, DB, ...) over de stiptheid van de treinen (vertragingen, afschaffingen, …), de frequentie van de treinen (aantal treinen voor een bestemming op een dag), vervoerbewijzen, de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten (informatie, assistentie aan personen met beperkte mobiliteit, …), het aantal wagons, bagageverlies, …

    Kosten

    Gratis

    Verplichte voorwaarde om een beroep te kunnen doen

    U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de spoorwegonderneming op te lossen, zonder daarbij succes te hebben geboekt. Of u kreeg geen antwoord op uw klacht binnen de 30 dagen.

    Hoe werkt het?

    De ombudsman zal proberen een minnelijke en billijke regeling te vinden met de spoorwegonderneming.

    Mislukt de tussenkomst van de ombudsdienst, dan kunnen de partijen nog altijd naar de rechtbank gaan.

    Formulier

    Ofwel maakt u gebruik van het standaardformulier op de website, ofwel dient u schriftelijk een aanvraag in.

    Reglement

    Er bestaat geen specifiek reglement dat de te volgen procedure bepaalt.

    Belmed-partnerLogo-belmed.gif

    Laatst bijgewerkt
    25 januari 2019

    Laatste nieuws voor dit thema

    1. Online

      Artificiële Intelligentie - Steun van de Belgische ministers van Digitale Agenda