Adres:

North Gate II
Koning Albert II-laan 8 bus 5
1000 Brussel

Tel.: 0800 25 095
Tel vanuit het buitenland: +32 2 224 04 10
Fax: +32 2 221 04 29
E-mail: klachten@ombudsrail.be
Website: https://www.ombudsrail.be

Een bemiddelingsaanvraag indienen
via Belmed

Voor welke problemen?

Elk probleem tussen een klant en een spoorwegonderneming (NMBS, SNCF, Thalys, Eurostar, DB, ...) over de stiptheid van de treinen (vertragingen, afschaffingen, …), de frequentie van de treinen (aantal treinen voor een bestemming op een dag), vervoerbewijzen, de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten (informatie, assistentie aan personen met beperkte mobiliteit, …), het aantal wagons, bagageverlies, …

Kosten

Gratis

Verplichte voorwaarde om een beroep te kunnen doen

U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de spoorwegonderneming op te lossen, zonder daarbij succes te hebben geboekt. Of u kreeg geen antwoord op uw klacht binnen de 30 dagen.

Hoe werkt het?

De ombudsman zal proberen een minnelijke en billijke regeling te vinden met de spoorwegonderneming.

Mislukt de tussenkomst van de ombudsdienst, dan kunnen de partijen nog altijd naar de rechtbank gaan.

Formulier

Ofwel maakt u gebruik van het standaardformulier op de website, ofwel dient u schriftelijk een aanvraag in.

Reglement

Er bestaat geen specifiek reglement dat de te volgen procedure bepaalt.

Belmed-partnerLogo-belmed.gif

Laatst bijgewerkt
16 september 2019

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Online

    Nationale sensibiliseringscampagne over cyberveiligheid - oktober 2019