Table of Contents

    Adres :
    Chaussée de Namur 262A
    5310 Eghezée
    Tel.: +32 81 87 85 37 
    Fax: +32 81 81 30 36
    Mob.: +32 471 830 236 
    E-mail: caroline.crappe@avocat-crappe-namur
    Website: www.avocat-crappe-namur.be

    Een bemiddelingsaanvraag indienen
    via Belmed

    Voor welke problemen?

    Elk commercieel geschil over:

    • algemene diensten aan de consument.

    • vrijetijdsdiensten

    • bejaardentehuizen en thuiszorg;

    • onderwijs.

    Kosten

    Erelonen en kosten worden (in gelijke delen of anders) onder de partijen verdeeld (conform artikel 1731 §1 van de wet van 21/2/2005).

    181,50 euro/uur incl. btw (150 euro/uur excl. btw) + kosten: 10 % van de erelonen met een minimum van 60,50 euro incl. btw (50 euro excl. btw).

    Financiële hulp is mogelijk via rechtsbijstand.

    Talen

    Talen waarin de procedure kan worden gevoerd:

    • Frans

    Territoriale bevoegdheid

    • Wallonië

    Toegangsvoorwaarden

    • U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de particulier of de onderneming op te lossen, zonder succes;
    • U kunt optreden als privépersoon of professional (natuurlijke persoon of rechtspersoon).

    Hoe werkt het?

    Mevrouw Caroline Crappe werd door de Federale Bemiddelingscommissie erkend als bemiddelaar in burgerlijke zaken en handelszaken. Zij respecteert de deontologische principes die inherent zijn aan haar functie. De bemiddelaar is neutraal en wordt door beide partijen aanvaard. Hij mag niet voor de rechtbank getuigen en geeft geen enkel rapport door aan de rechter, de inhoud van de gesprekken is strikt vertrouwelijk, met eventuele uitzondering van het door beide partijen ondertekende protocol van akkoord. De bemiddelingsprocedure is een vrijwillige procedure die op elk moment door de partijen kan worden stopgezet.

    De bemiddelaar leidt de discussie, kadert het conflict, identificeert de keuze en licht ze toe.

    Zonder een oplossing op te leggen, maakt hij het mogelijk voor de partijen om hun standpunten uit te wisselen in een constructieve communicatie. Hij wakkert dialoog en reflectie aan in een sfeer van respect, vertrouwen en wederzijds luisteren, die creativiteit ten goede komt. Tot slot maakt hij het mogelijk om tot een akkoord te komen, waarbij de regelgeving en ieders belangen gerespecteerd worden.

    Bemiddelingsprotocol

    Bemiddelingsprotocol downloaden (PDF, 195.25 KB) (enkel beschikbaar in het Frans)

    Logo-belmedBelmed-partner

    Laatst bijgewerkt
    23 januari 2019

    Laatste nieuws voor dit thema

    1. Consumentenbescherming
      Online

      Koopje of flop? Tips om veilig online te shoppen

    2. Online

      Gebruik van de begrippen “elektronische handtekening” en andere “vertrouwensdiensten” alsook het begrip “duurzame gegevensdrager” - Gids voor de redacteurs van wettelijke en reglementaire teksten

    3. Consumentenbescherming
      Mededinging
      Kwaliteit & veiligheid
      Ondernemingen
      Energie
      Online

      Jaarverslag van de FOD Economie