Direct marketing per telefoon, ook telefonische klantenwerving genoemd, is een commerciële praktijk die veel wordt gebruikt door ondernemingen. Op die manier kunt u uw huidige klanten informeren over uw producten of diensten, of nieuwe klanten aantrekken door rechtstreeks of via een onderaannemer reclame te maken.

Direct marketing per telefoon is gereglementeerd. Belgische telefoonabonnees (particulieren of ondernemingen) kunnen aangeven dat ze niet telefonisch gecontacteerd willen worden voor directmarketingdoeleinden. U moet hiermee rekening houden bij uw klantenwerving.

Hoe aan telefonische klantenwerving doen?

Wat is “direct marketing per telefoon”?

Wat zijn uw verplichtingen bij direct marketing per telefoon?

Wat zijn goede praktijken als u klanten wilt werven per telefoon?

U vindt de antwoorden op die en andere vragen in onze guidelines over direct marketing per telefoon. Dat document biedt u goede praktijken om u te helpen voldoen aan de wetgeving.

Download de guidelines (PDF, 156.3 KB)

Die guidelines zijn ook beschikbaar in het Duits en het Engels.

Laatst bijgewerkt
12 februari 2024