Vastgoedtransacties hebben een directe en aanzienlijke impact op het leven van consumenten. Niet alleen op financieel vlak, maar ook op de kwaliteit van hun toekomstige huisvesting. Of het nu gaat om een aankoop, verkoop, huur of verhuur, uw begeleiding als vastgoedbemiddelaar is van cruciaal belang.
Als u beroepsmatig bemiddelt in vastgoedtransacties, vertrouwt de consument op uw deskundigheid, wat een grote verantwoordelijkheid op uw schouders legt. Daarom is het belangrijk dat u zich houdt aan de geldende economische regelgeving en duidelijke, correcte afspraken maakt. Zo krijgt u tevreden klanten en draagt u bij aan een veilige en betrouwbare vastgoedmarkt.
Waarop letten bij vastgoedbemiddeling met consumenten?
- Welke informatie geeft u de consument vooraf? En wat vermeldt u op uw website of sociale media?
- Hoe duidt u uw prijzen aan?
- Wat moet er in de bemiddelingsovereenkomst staan?
- Hoe reageert u op klachten?
Het antwoord op die en andere vragen vindt u in onze guidelines over vastgoedbemiddeling met consumenten. Ze helpen u om een onderscheid te maken tussen wat wel en niet is toegestaan aan de hand van concrete voorbeelden, en om zo aan de wetgeving te voldoen.