Voert u renovatiewerken en/of CASCO-projecten uit?
Goede communicatie tussen de verschillende partijen die betrokken zijn bij dit soort projecten is essentieel voor het goede verloop ervan. Bovendien verplicht de wet u om consumenten een reeks informatie te geven, die verschilt afhankelijk van het moment en de omstandigheden.
U moet consumenten namelijk bepaalde informatie verstrekken voordat u een overeenkomst sluit (over het goed en/of de dienst, de prijs, de uitvoeringsmodaliteiten, enz.), bepaalde informatie permanent op uw website plaatsen, bepaalde verplichte vermeldingen in uw bestekken opnemen, enz.
Welke informatie meedelen en wanneer?
Welke informatie moet u de consument geven voordat de overeenkomst wordt gesloten?
En op uw website?
Wat als de aankoop buiten uw vestiging gebeurt (bijvoorbeeld bij de consument thuis)?
Wat vermeldt u in het bestek en op de bestelbon?
Wat als de consument een klacht indient?
Het antwoord op deze en andere vragen vindt u in onze guidelines over de informatieverplichtingen van ondernemingen die renovatiewerkzaamheden en CASCO-projecten uitvoeren. Aan de hand van concrete voorbeelden helpen deze guidelines u onderscheid te maken tussen wat wel en wat niet is toegestaan om aan de wet te voldoen.