Table of Contents
Het Nationaal Contactpunt (NCP) draagt bij aan de oplossing van vragen die ontstaan in verband met de implementatie van de OESO-richtlijnen in specifieke gevallen.
Het bedrijfsleven, de werknemersorganisaties, de niet-gouvernementele organisaties en de andere belanghebbenden kunnen een specifiek dossier indienen bij het Belgisch Nationaal Contactpunt. Het NCP zal het dossier (of de "voorlegging") onderzoeken en tracht door bemiddeling deze vragen en moeilijkheden op te lossen in overeenstemming met het geldende recht.
Bij de indiening van een specifiek dossier, wordt u uitgenodigd om aan te geven welke hoofdstukken of delen van de OESO-Richtlijnen betrekking hebben op het dossier.
Hoe dien ik een klacht bij het NCP in?
Een klacht moet op een van de volgende manieren bij het NCP worden ingediend:
- via brief (zie adres hieronder),
- via e-mail,
- via het online formulier (PDF, 1.29 MB) (PDF, 1.29 MB).
Meer weten?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
FOD Economie, K.M.O., Middenstand en EnergieNationaal Contactpunt van België voor de OESO-richtlijnen
City Atrium
Vooruitgangstraat 50
1210 Brussel
Tel.: +32 2 277 87 34
E-mail: ncp@economie.fgov.be