Wanneer beide partijen akkoord gaan met de offertevoorwaarden, wordt er meestal ondertekend.

Vaak gebeurt het dat na besprekingen de oorspronkelijke offerte nog wordt gewijzigd. Dat is vaak het geval bij aannemingswerken.

  • De redenen zijn zeer uiteenlopend: meerwerken op vraag van de klant die niet waren opgenomen in de oorspronkelijke offerte, een andere materiaalkeuze, een andere uitvoeringstermijn, andere betalingsvoorwaarden, enz.

Wat u moet weten

Een getekende offerte heeft de waarde van een contract.  
Maar een contract moet niet altijd schriftelijk zijn: overeenkomen over een product/dienst en een prijs geldt ook als contract.

Goede afspraken maken goede vrienden. Hebt u de afspraken op papier of een andere duurzame drager zoals een e-mail, dan hebt u de nodige bewijzen van wat precies werd overeengekomen. Dat is nuttig als achteraf toch niet alles verloopt zoals het moet.

Hoe dwingt u uw rechten af?

Voor u een bestek voor goedkeuring ondertekent Neem grondig kennis van de algemene verkoops- of aannemingsvoorwaarden met bijlagen (plannen en bestekken)
Als de leverancier nalaat om de gewijzigde offertevoorwaarden te bevestigen U hebt er alle belang bij om het zelf te doen
  typebrief (DOC, 49 KB)

 

En als u niet tevreden bent?

  Hoe dwingt u uw rechten af?
Indien u meer wil weten over uw rechten Neem contact op met de Consumentenombudsdienst
Laatst bijgewerkt
21 maart 2019

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Dringende herstelling? Betaal je niet blauw!

  2. Consumentenbescherming

    Let op voor nepadvertenties op sociale media!

  3. Consumentenbescherming

    Probleem op reis? Waar kan ik terecht?