Wat kunt u doen als de verkoper de overeengekomen leveringstermijn overschrijdt bij een verkoop op afstand, bv. bij een verkoop via internet?

Mag u de aankoop ontbinden?

Wat u moet weten

Bij de verkoop op afstand is er een wettelijke regeling over de leveringstermijn: de verkoper moet dus de contractuele leveringstermijn respecteren.

Tenzij de overeenkomst het uitdrukkelijk anders voorziet, moet de onderneming de goederen leveren ten laatste 30 dagen na de sluiting van de overeenkomst (art. VI.43 Wetboek van economisch recht).

  • Meer informatie over de verkoop op afstand en de levering in het bijzonder.

Hoe dwingt u uw rechten af?

Als de verkoper de termijn van 30 dagen overschrijdt Stel hem in gebreke
  typebrief (DOC, 51 KB)

 

En als u niet tevreden bent?

  Hoe dwingt u uw rechten af?
Als u een probleem hebt met de verkoper Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
  Kies een authenticatiemethode
  typebrief (DOC, 49 KB)
Ondanks uw inspanningen  kunt u het geschil niet zelf regelen Neem contact op met de Consumentenombudsdienst
Laatst bijgewerkt
21 maart 2019

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Consumptiegoederen: welke garanties zijn van toepassing?

  2. Consumentenbescherming

    30.07.2019, internationale vriendschapsdag? Pas op voor vriendschapsfraude!

  3. Consumentenbescherming

    Koop uw tickets via een officiële site!