Het product dat of de dienst die u kocht, werkt niet of is niet geschikt voor u. 
Bovendien is de verkoper in het buitenland gevestigd.

Wat moet u doen?

Wat u moet weten

Reageer alsof u in België kocht. 

In eerste instantie moet u dus de verkoper snel informeren van het probleem. De meeste problemen kunnen waarschijnlijk worden opgelost bij een direct contact met de tegenpartij.

Het Europees Centrum voor de Consument kan u juridisch advies geven en u helpen bij het oplossen van uw kleine grensoverschrijdende geschillen. De Europese Commissie heeft ook een online handelsgeschillenbeslechtingsplatform ontwikkeld.

Hoe dwingt u uw rechten af?

U bent niet tevreden met uw aankoop Meld het probleem aan de verkoper
  Schrijf hem zo vlug mogelijk (fax, e-mail, al dan niet aangetekende brief)
Probeer een minnelijke schikking te treffen 1ste mogelijkheid:
Maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
image-belmedweb.gif

 

Kies uw authenticatiemethode
  2de mogelijkheid:
Contacteer het Europees Centrum voor de Consument
  3de mogelijkheid:
Maak gebruik van het Europese ODR platform

line.png

En als uw bemiddelingspogingen niet tot een resultaat leiden...

Als de bemiddeling niet slaagt
(geschil < 5.000 euro)
Probeer de procedure voor kleine grensoverschrijdende geschillen
Laatst bijgewerkt
9 april 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Let op voor nepadvertenties op sociale media!

  2. Consumentenbescherming

    Probleem op reis? Waar kan ik terecht?

  3. Consumentenbescherming

    Consumptiegoederen: welke garanties zijn van toepassing?