Het product dat of de dienst die u kocht, werkt niet of is niet geschikt voor u. 
Bovendien is de verkoper in het buitenland gevestigd.

Wat moet u doen?

Wat u moet weten

Reageer alsof u in België kocht. 

In eerste instantie moet u dus de verkoper snel informeren van het probleem. De meeste problemen kunnen waarschijnlijk worden opgelost bij een direct contact met de tegenpartij.

Het Europees Centrum voor de Consument kan u juridisch advies geven en u helpen bij het oplossen van uw kleine grensoverschrijdende geschillen. De Europese Commissie heeft ook een online handelsgeschillenbeslechtingsplatform ontwikkeld.

Hoe dwingt u uw rechten af?

U bent niet tevreden met uw aankoop Meld het probleem aan de verkoper
  Schrijf hem zo vlug mogelijk (fax, e-mail, al dan niet aangetekende brief)
Probeer een minnelijke schikking te treffen 1ste mogelijkheid:
Maak gebruik van alternatieve geschillenregeling
image-belmedweb.gif

 

Kies uw authenticatiemethode
  2de mogelijkheid:
Contacteer het Europees Centrum voor de Consument
  3de mogelijkheid:
Maak gebruik van het Europese ODR platform

line.png

En als uw bemiddelingspogingen niet tot een resultaat leiden...

Als de bemiddeling niet slaagt
(geschil < 5.000 euro)
Probeer de procedure voor kleine grensoverschrijdende geschillen
Laatst bijgewerkt
9 april 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming
    Ondernemingen

    De FOD Economie is op zoek naar nieuwe medewerkers en stagiairs

  2. Consumentenbescherming
    Financiële diensten

    Een goede verzekering voor een zorgeloze reis

  3. Consumentenbescherming

    Dwing uw rechten af voor uw huis!