Aankopen in het buitenland

Een probleem met uw aankoop in het buitenland?

De FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie helpt de consumenten om hun rechten beter te kennen bij aankopen in België, maar ook in het buitenland. 
Beter geïnformeerd zijn betekent ook beter gewapend zijn om uw belangen te verdedigen en uw rechten af te dwingen.

Als particulier of handelaar hebt u net een goed of dienst aangekocht bij een handelaar in een ander land van de Europese Unie.

Helaas verloopt het niet zoals gepland: wat kunt u doen?

Wat is uw probleem?

Probeer eerst het probleem in der minne te regelen 

 

Lukt dat niet? 

Probeer dan de procedure voor  kleine grensoverschrijdende geschillen

Laatst bijgewerkt
10 april 2018

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Probleem op reis? Waar kan ik terecht?

  2. Consumentenbescherming

    Recht op garantie? Zo gaat u het na

  3. Consumentenbescherming

    Nieuwe bepalingen bij het gebruik van betalingsdiensten