Table of Contents
Wilt u een klacht overmaken aan een reisonderneming? Doe dat dan zo spoedig mogelijk. Neem in uw brief of mail zeker volgende zaken op:
- Verwijs duidelijk naar uw reiscontract (referenties zoals klantennummer, boekingsnummer, factuurnummer …).
- Beschrijf de problemen die aanleiding gaven tot uw klacht (feitenrelaas).
- Verwijs naar uw wettelijke en/of contractuele rechten (wat zegt de wet of uw contract daarover)?
- Welke oplossingen zijn er volgens u? Doe een of meerdere voorstellen.
- Stel een (redelijke) antwoordtermijn voor om te reageren.
- Vermeld eventueel verdere acties die u zult nemen bij het uitblijven van een reactie of het afwijzen van een minnelijke regeling.
Verstuur uw klacht bij voorkeur per aangetekende zending en/of per e-mail met ontvangst- en leesbevestiging. Zo vermijdt u discussies over het bestaan en de datum van uw klacht.
We stellen modelbrieven ter beschikking die je daarbij helpen.
Laatst bijgewerkt
17 december 2024