Table of Contents
Wilt u een klacht overmaken aan een reisonderneming? Doe dat dan zo spoedig mogelijk. Neem in uw brief of mail zeker volgende zaken op:
- Verwijs duidelijk naar uw reiscontract (referenties zoals klantennummer, boekingsnummer, factuurnummer …).
- Beschrijf de problemen die aanleiding gaven tot uw klacht (feitenrelaas).
- Verwijs naar uw wettelijke en/of contractuele rechten (wat zegt de wet of uw contract daarover)?
- Welke oplossingen zijn er volgens u? Doe een of meerdere voorstellen.
- Stel een (redelijke) antwoordtermijn voor om te reageren.
- Vermeld eventueel verdere acties die u zult nemen bij het uitblijven van een reactie of het afwijzen van een minnelijke regeling.
Verstuur uw klacht bij voorkeur per aangetekende zending en/of per e-mail met ontvangst- en leesbevestiging. Zo vermijdt u discussies over het bestaan en de datum van uw klacht.
Modelbrief: klacht over een pakketreis – algemeen model (DOCX, 19.51 KB)
Modelbrief: pakketreis – boekingsfouten door de doorverkoper of reisorganisator (DOCX, 22.78 KB)
Modelbrief: pakketreis - annulatie van de reis door de reiziger vóór het vertrek (DOCX, 20.06 KB)
Modelbrief: huurwagen - betwisting schade - inhouden huurwaarborg (DOCX, 23.15 KB)
Laatst bijgewerkt
22 december 2021