Wat moet u doen als de terugbetaling van de cashbackkorting uitblijft?
Wat u moet weten
Wanneer bij uw aankoop ook een cashbackactie van toepassing is, krijgt u een korting van de fabrikant of zijn invoerder.
De korting wordt niet rechtstreeks toegekend door de verkoper maar door de fabrikant. Om die korting te kunnen genieten moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan:
- termijn,
- procedure verzending,
- uitbetaling.
In veel gevallen wordt voor de afhandeling een beroep gedaan op gespecialiseerde dienstverleners.
Hoe dwingt u uw rechten af?
De onderstaande modelbrief is een herinnering aan de uitbetalingsverplichting wanneer aan de voorwaarden van de cashbackactie is voldaan.
Als de terugbetaling van de cashbackkorting uitblijft | typebrief (DOC, 49.5 KB) |
En als u niet tevreden bent?
Hoe dwingt u uw rechten af? | |
---|---|
Als u een probleem hebt met de verkoper | Probeer een minnelijke schikking te treffen; maak gebruik van alternatieve geschillenregeling |
Kies een authenticatiemethode | |
typebrief (DOC, 49 KB) | |
Ondanks uw inspanningen kunt u het geschil niet zelf regelen | Neem contact op met de Consumentenombudsdienst |
Laatst bijgewerkt
5 november 2019