Empowerment

Met "Empowerment" wil de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie de consument doeltreffende tips bezorgen bij potentieel moeilijke situaties.

Geschillen tussen kopers en verkopers kunnen vaak worden vermeden door duidelijke overeenkomsten te sluiten. 
Goede afspraken maken immers goede vrienden: het sluiten van een contract of een e-mail sturen kan dikwijls het verschil maken. 

Een minnelijke schikking is ook een mogelijkheid om tot een oplossing te komen.

Soms denkt de consument dat hij in een zwakke positie staat om zijn wettelijke rechten af te dwingen of de overeenkomsten te laten respecteren.

Met enkele tips en typebrieven helpt "Empowerment" u een uitweg te vinden. 

Trap niet in de val van factuurfraude

Laatst bijgewerkt
8 maart 2019

Laatste nieuws voor dit thema

  1. Consumentenbescherming

    Dringende herstelling? Betaal je niet blauw!

  2. Consumentenbescherming

    Let op voor nepadvertenties op sociale media!

  3. Consumentenbescherming

    Probleem op reis? Waar kan ik terecht?