Waarden

Tot uw dienst

Tot uw dienst

We verlenen onze diensten, gericht op het algemeen belang, op een klantvriendelijke manier. We behandelen onze eigen collega’s, de burgers, de bedrijven en andere belanghebbenden zoals we zelf behandeld willen worden.

Respect

Respect

In al onze diversiteit hebben we respect voor onszelf en onze omgeving. Wij respecteren het deontologische kader van de federale overheid en gaan steeds integer te werk.

Samen sterk

Samen sterk

We werken samen in een positieve sfeer over de verschillende diensten en directies heen. Teamwerk en vertrouwen zijn essentiële bouwstenen voor het bereiken van onze doelstellingen.

Uitmuntend

Uitmuntend

Wij maken er een erezaak van om onze job op een professionele en kwaliteitsvolle manier uit te voeren en zijn fier op onze job. We streven ernaar de beste te zijn binnen ons domein.

Duurzaamheid

Duurzaamheid

We werken samen met al onze stakeholders om te streven naar een betere leef- en werkomgeving, vandaag en voor toekomstige generaties.

Klantencharter

Klantencharter

De FOD Economie staat voor een klantgerichte werking, hoge kwaliteitseisen en een respectvolle omgang met burgers, bedrijven, collega’s en belanghebbenden. De FOD Economie, dat is een ploeg van ongeveer 1.840 mensen tot je dienst!

Meer weten over de missie, visie, waarden en strategie van onze FOD.

Ontdek het klantencharter

Verklaring over het antifraudebeleid

De FOD Economie streeft ernaar om hoge juridische, ethische en morele normen te handhaven en de principes van integriteit, objectiviteit en eerlijkheid na te leven. Hij wil worden gezien als een tegenstander van fraude en corruptie in de manier waarop hij zijn activiteiten uitvoert. Alle medewerkers worden verwacht aan dat engagement deel te nemen.

Dit antifraudebeleid heeft als doel om een cultuur waarin frauduleuze activiteiten worden ontmoedigd te bevorderen en om het voorkomen en detecteren van fraude te vergemakkelijken. Het wil ook procedures ontwikkelen die het onderzoek naar fraude en gerelateerde misdrijven vergemakkelijken en ervoor zorgen dat dergelijke zaken snel en op de juiste manier worden afgehandeld.

Wij hanteren een nultolerantiebeleid voor fraude en corruptie. Alle gevallen van onregelmatigheden worden onderzocht en op passende wijze afgehandeld.

Raadpleeg de verklaring over het antifraudebeleid (PDF, 754.46 KB)

Laatst bijgewerkt
11 juni 2025