slotenmakers

U weet dat het beter is om te vragen hoeveel het kost voordat u koopt, maar u hebt er niet de tijd voor... En toch, vergeet niet dat ‘woorden vervliegen, maar het geschrevene blijft’. Weet dat een bestek bindend is voor degene die het opstelt, met andere woorden, hij kan zijn tarieven achteraf niet meer wijzigen. Vermijd ook te betalen zonder dat u daarvoor een factuur ontvangt.

De meeste professionals zijn eerlijk, maar een minderheid maakt misbruik van uw noodgeval en dus van uw paniek: dat is niet goed voor u, maar ook niet voor het beroep!

Bovendien moet u weten dat veel woningverzekeringen voorzien in een - gedeeltelijke of volledige - tussenkomst in gevallen zoals dergelijke dringende herstellingen: er kan een plafond zijn voor tussenkomst, maar vraag ernaar bij uw verzekeringsmaatschappij! 

Bovendien, of u het nu al hebt meegemaakt of niet, wees voorbereid en informeer naar de professionals in uw regio. Dat zal de verplaatsingskosten drukken en het bespaart u onaangename verrassingen. Daarvoor kunt u contact opnemen met de Vlaamse Slotenmakers Unie of de volgende website raadplegen: www.mijnslotenmaker.be

Tot slot: praten is altijd de eerste stap. Als u echter onderling geen oplossing kan bereiken voor uw geschil, kan u steeds een beroep doen op de Consumentenombudsdienst. Met de constructieve medewerking van beide partijen gaat die dienst op zoek naar een minnelijke regeling.

Laatst bijgewerkt
17 maart 2021