Om succesvol te zijn, moeten marketingacties goed doordacht en weloverwogen zijn.
We geven graag een concreet voorbeeld aan de hand van volgend fictief geval.
De manager van de webshop voor lederwaren "Trendy Tassen" wil de verkoop eens goed stimuleren met een speciale actie voor valentijn.
Hij richt zich daarvoor op een van zijn doelgroepen: welgestelde mannen tussen 40 en 60 jaar oud.
De analyse van hun online gedrag door middel van de persona techniek gaf aan dat die mannen vaak zowel ideeën als tijd tekort te komen om het perfecte cadeau voor hun partner te vinden, en dus open staan voor suggesties en tips.
Uit de statistieken blijkt dat Facebook een goed medium is om dit publiek te bereiken.
De manager kiest daarom voor een betaalde campagne op Facebook en voegt een specifieke pagina aan zijn website toe voor dit thematische aanbod.
Met de statistische instrumenten van Facebook en de tools die op zijn website zijn geïnstalleerd, kan hij het aantal bezoekers en de gerealiseerde verkopen perfect meten. Bovendien kan hij de actie van dag tot dag bijsturen om effectiever te werken.