Inhoud
Zelfs als de internetgebruiker niet op zoek is naar een specifiek artikel, kan hij door jouw aanbieding worden verleid. Hoe zorg je ervoor dat je op het juiste moment op de juiste plaats bent en zijn aandacht trekt?
Eerst en vooral moet je je doelpubliek goed kennen, weten naar welke sites ze online gaan, wat hun verwachtingen zijn, hun voorkeuren enz.
De mogelijkheden om je boodschap te verspreiden zijn zeer ruim. Je kan gaan voor:
- fysieke media, van flyers om uit te delen tot prints op je voertuigen;
- advertenties op sociale netwerken, gericht op een zeer specifiek publiek;
- het online zetten van video's, interviews met gebruikers, enz.;
- een e-mail die je naar een specifieke doelgroep stuurt. Je kan daar eventueel adressenbestanden voor huren voor een- of meermalig gebruik.
Met content marketing creëer je een globale aanpak om relevante inhoud te delen.
Die inhoud kan je in verschillende vormen integreren in je communicatie om de aandacht van je doelpubliek te trekken:
- Blog posts: maak een blog op je site waarin je regelmatig artikelen publiceert die interessant zijn voor je potentiële klanten. Behandel daarin onderwerpen die antwoord geven op veelgestelde vragen van je klanten, deel nuttige tips of bespreek trends in je sector. Dat helpt ook bij je zoekmachineoptimalisatie (SEO), omdat een site die regelmatig wordt aangevuld met kwalitatieve inhoud, op natuurlijke wijze meer zichtbaarheid krijgt in zoekmachines.
- Video's: tutorials, productdemonstraties, getuigenissen van klanten of zelfs live video's. Al die inhoud kan je delen op je site, op videoplatformen en op sociale media om je bereik te maximaliseren.
- Infografieken en visuals: die formats zijn vooral effectief op sociale media, waar gebruikers zich aangetrokken voelen tot visuele content en ze makkelijker delen.
- Webinars en podcasts: hiermee creëer je een sterkere band met je publiek omdat je toegevoegde waarde biedt in de vorm van educatieve of informatieve inhoud die ook nog eens makkelijk te bekijken is.