Waarom is dat belangrijk?
Wanneer je besluit om online te verkopen, loop je het risico als een druppel in een oceaan van miljoenen andere sites en concurrenten te verdrinken.
Doe je niets, dan loop je effectief het risico totaal onzichtbaar te blijven.
Zorg er daarom zeker voor dat:
- Je zichtbaar bent op plekken waar consumenten op zoek zijn naar producten zoals de jouwe
- Je mensen aantrekt die mogelijk in jouw producten geïnteresseerd zijn
- Je actief blijft naar mensen toe die al interesse getoond hebben in jouw producten
In de praktijk kan je heel wat marketingtechnieken toepassen, kies maar uit: gedrukte publicaties, print- en onlineadvertenties, ads op zoekmachines, posts en ads op social media, nieuwsbrieven, kortingsacties, ...
Wat jouw bedrijf ook aanbiedt, of je nu de buurtpizzeria bent of een internationale b2b-leverancier, er bestaan technieken die voor jou perfect zullen werken. Sommige daarvan kan je vrij gemakkelijk intern implementeren, terwijl je andere beter aan professionals overlaat.
Het gaat erom de meest geschikte en kosteneffectieve marketing voor jouw bedrijf te kiezen.