Artikel

Beperk je niet tot enkel onlinebetalingen

Inhoud

Hoewel online betalen op het ogenblik dat de bestelling wordt geplaatst meestal de ideale oplossing is, is het vaak aan te bevelen ook ten minste één andere betalingsoplossing aan te bieden. Daarmee verminder je het argwaan van de internetgebruiker om een bestelling te plaatsen in de webwinkel verder.

Dat kan je op vier manieren doen:

  1. Je geeft de mogelijkheid om te betalen via een overschrijving op je rekening via online bankieren of via een QR-code of betaallink via e-mail.
  2. Je geeft de mogelijkheid te betalen bij levering.
  3. Je staat een uitgestelde betaling op factuur toe na ontvangst van de bestelling. Die methode is heel gebruikelijk in b2b, maar wordt ook toegepast bij consumenten voor goederen die niet gevoelig zijn voor georganiseerde fraude. Met uitgestelde betaling kan de klant het product ontvangen en op een later tijdstip betalen, wat extra flexibiliteit biedt en mogelijk het vertrouwen in de aankoop vergroot.
  4. Je biedt een “Buy Now Pay Later” (BNPL)-oplossing aan, waarbij je klant in één of meerdere maandelijkse termijnen betaalt. 
Volgend artikel Online betalingen ontvangen Wees waakzaam voor fraude – het overkomt niet alleen anderen