Artikel

E-commerce logistiek omvat meer dan enkel het verzenden van producten

Inhoud
Meer informatie

De "verzending naar de klant" (en de eventuele retourzending) is natuurlijk een belangrijke factor, maar ook de andere schakels in de logistieke keten, met name de bevoorrading en wat in de sector "fulfilment" wordt genoemd, zijn van belang.

Dat zijn de handelingen in het magazijn die voorafgaan aan de verzending van een pakket:

  • ontvangst van paletten/pakketten van leveranciers
  • eventuele herverpakking & opslag

voorbereiding van bestellingen (picking, verpakking, afdrukken van leveringsbonnen,...)

Je vindt online heel wat informatie in de vorm van gespecialiseerde documenten, tutorials of boeken die dieper ingaan op de thema's die in deze infofiche aan bod komen.

Tik bijvoorbeeld de volgende trefwoorden in je gebruikelijke zoekmachine – let er wel op dat je enkel recente bronnen bewaart die relevant zijn voor België:

  • beheer van e-commerce logistiek
  • je e-commerce transportleverancier kiezen
  • e-commerce verpakking kiezen
  • een oplossing voor supply chain management kiezen 
  • milieuvriendelijke e-commerce levering
  • e-commerce regelgeving België
  • toepassing van de wettelijke garantie
  • uitzonderingen op het retourrecht
Volgend artikel Leveren aan je klanten Pas de wettelijke voorschriften voor de naverkoop toe.