Artikel

Communiceer uitgebreid en stel je bezoekers gerust

Inhoud

Bij onlineaankopen is de consument weleens bang om onmiddellijk te betalen en het product dan toch te laat te ontvangen t.o.v. zijn verwachtingen, of zelfs helemaal niet te ontvangen. De pers en social media staan immers vol met verhalen van mensen die dergelijke tegenslagen hebben meegemaakt. De consument kan daarom terughoudend zijn om zijn eerste onlineaankoop te doen bij een webshop die niet in de (social) media komt.

Je kan dit wantrouwen makkelijk wegnemen met een FAQ (vraag-en-antwoordrubriek) of door een pagina te wijden aan de levering waarin je in detail uitlegt hoe je tewerk gaat, wat de maximale leveringstermijn is, wie je logistieke partners zijn, hoe het pakket geleverd wordt, hoe eventuele retourzendingen en terugbetalingen afgehandeld worden, en hoe je contact kan opnemen met de dienst na verkoop. Je kan dat allemaal zelfs illustreren met foto's (voorbeelden van gebruikte verpakkingen). Zo'n pagina is erg populair bij mensen die voor het eerst op jouw webshop kopen en heeft een rechtstreekse impact op je online conversiepercentage.

Volgend artikel Leveren aan je klanten Verkopen aan klanten in het buitenland