Artikel

Efficiënt stockbeheer

Inhoud
Meer informatie

Net als bij een fysieke winkel betekent efficiënt stockbeheer dat je anticipeert op perioden van grote vraag, zoals de eindejaarsfeesten, Black Friday, Valentijnsdag, Sinterklaas, de solden, enz. Onvoldoende voorraad zal je klanten doen uitwijken naar andere sites die dezelfde of soortgelijke producten wel beschikbaar hebben. Anticipeer dus zeker op de leveringstermijnen van jouw producten om stock-outs te vermijden.

Een goed voorraadbeheer stelt je ook in staat om promoties te voeren op minder succesvolle artikelen. Naast het optimaliseren van je voorraadbeheer, kan je je webshop ook regelmatig updaten en promotionele e-mails naar klanten sturen (mits je daarvoor formeel toestemming hebt gekregen).

Je vindt online heel wat informatie in de vorm van gespecialiseerde documenten, tutorials of boeken die dieper ingaan op de thema's die in deze infofiche aan bod komen.

Tik bijvoorbeeld de volgende trefwoorden in je gebruikelijke zoekmachine – let er wel op dat je enkel recente bronnen bewaart die relevant zijn voor België:

  • e-commerce voorraadbeheer
  • een e-commercesite animeren
  • klantenbinding in e-commerce
  • de levering in e-commerce verbeteren
  • e-commerce klantenservice
  • e-commerce marketing kalender
  • e-commerce toezicht
  • e-commerce kennis van de concurrentie
  • SEO positionering
  • e-commerce dashboard
  • e-commerce KPI
Volgend artikel Het dagelijkse beheer van je online activiteiten Je catalogus updaten