Artikel

Online marketing van een dienst, een expertise, een tool

Inhoud

Het online verkopen van een dienst, een expertise of een tool is uiteraard anders dan het online verkopen van fysieke producten die gemakkelijk kunnen worden afgebeeld en dus beoordeeld.

Bij immateriële producten en diensten is het vooral belangrijk de elementen te identificeren die de consument kunnen overtuigen en vertrouwen schenken.

Beoordelingen en aanbevelingen van klanten kunnen daarbij zeker onderscheidend zijn.

Wees echter voorzichtig, want er zijn zeer specifieke regels op dit gebied! Het is verboden valse recensies te publiceren of de publicatie ervan af te dwingen. Indien niet alle recensies worden gepubliceerd, moet uitdrukkelijk en duidelijk worden vermeld dat slechts een selectie van de recensies wordt gepubliceerd en welke soorten recensies worden gepubliceerd. Ten slotte is het verboden te beweren dat recensies zijn gepubliceerd door consumenten die het product daadwerkelijk hebben gebruikt/gekocht, zonder redelijke en evenredige maatregelen te nemen om na te gaan of de recensies daadwerkelijk van deze consumenten afkomstig zijn.

Volgend artikel Een stevig onderbouwde activiteit Zelf doen of uitbesteden?