Hier volgt een fictief voorbeeld dat verschillende acties illustreert die je kan ondernemen om bezoekers te verleiden en hen tot kopen aan te zetten:
Het bedrijf "Goot Nieuws" is online enkel actief met een e-commerce site voor gepersonaliseerde geboorte- en huwelijksuitnodigingen en richt zich daarmee tot Belgische klanten.
- Ze kozen voor een strak en sober design dat de visuals van de verschillende uitnodigingen in de verf zet.
- In elke productfiche kan je verschillende foto's van een gedrukte uitnodiging bekijken en erop inzoomen om de kwaliteit van het papier en het drukwerk te bestuderen.
- Nadat je klaar bent met de personalisatie, krijg je een preview van het eindproduct.
Om potentiële kopers ervan te overtuigen een bestelling te plaatsen, begon het bedrijf met het identificeren van de typische gevoelige aspecten bij klanten die in dit soort producten geïnteresseerd zijn.
Op basis van de resultaten van die analyse hebben ze op de verschillende pagina's van hun webwinkel bepaalde informatie en gedetailleerde mededelingen gedaan over onderwerpen zoals het soort drukwerk, het soort papier, de druk- en levertijden, de prijs, enz.