consumerconnect - Het platform voor de consument

Table of Contents

    ConsumerConnect is een gloednieuw digitaal platform van de FOD Economie. U vindt er in begrijpelijke taal wat uw rechten en plichten als consument zijn.

    Vind een oplossing voor uw probleem met een onderneming

    Op basis van gerichte vragen ontdekt u bovendien welke acties u kan nemen tegen een onderneming die uw rechten heeft geschonden:

    • Ontdek hoe u uw geschil in onderling overleg oplost
    • Vindt u geen akkoord? ConsumerConnect helpt u bij het vinden van een ombudsdienst die kan bemiddelen
    • Stel een vraag aan de experten van de FOD Economie

    ConsumerConnect

    10 thema’s

    Op ConsumerConnect vindt u alles over uw rechten en plichten over deze 10 thema’s:

    • aankoop
    • reclame en verkooptechnieken
    • energie
    • telecom
    • reizen en evenementen
    • financiële diensten
    • voertuigen
    • verzekeringen
    • bouw
    • consumentenbedrog

    Meld een inbreuk

    Wilt u een inbreuk melden op de consumentenwetgeving aan de Economische Inspectie?

    Ook dat kan voortaan op het ConsumerConnect-platform.

    ConsumerConnect

    Ook persoonlijke begeleiding mogelijk

    Hebt u geen pc of vindt u uw weg niet in het nieuwe platform?

    De FOD Economie stelt kiosken ter beschikking in zijn gebouwen. Daar kunt u info opzoeken, iets melden aan de FOD Economie of een bemiddelingsaanvraag opstarten. Een medewerker kan u daarbij begeleiden.

    Laatst bijgewerkt
    27 november 2024