Table of Contents
ConsumerConnect is een gloednieuw digitaal platform van de FOD Economie. U vindt er in begrijpelijke taal wat uw rechten en plichten als consument zijn.
Vind een oplossing voor uw probleem met een onderneming
Op basis van gerichte vragen ontdekt u bovendien welke acties u kan nemen tegen een onderneming die uw rechten heeft geschonden:
- Ontdek hoe u uw geschil in onderling overleg oplost
- Vindt u geen akkoord? ConsumerConnect helpt u bij het vinden van een ombudsdienst die kan bemiddelen
- Stel een vraag aan de experten van de FOD Economie
10 thema’s
Op ConsumerConnect vindt u alles over uw rechten en plichten over deze 10 thema’s:
- aankoop
- reclame en verkooptechnieken
- energie
- telecom
- reizen en evenementen
- financiële diensten
- voertuigen
- verzekeringen
- bouw
- consumentenbedrog
Meld een inbreuk
Wilt u een inbreuk melden op de consumentenwetgeving aan de Economische Inspectie?
Ook dat kan voortaan op het ConsumerConnect-platform.
Ook persoonlijke begeleiding mogelijk
Hebt u geen pc of vindt u uw weg niet in het nieuwe platform?
De FOD Economie stelt kiosken ter beschikking in zijn gebouwen. Daar kunt u info opzoeken, iets melden aan de FOD Economie of een bemiddelingsaanvraag opstarten. Een medewerker kan u daarbij begeleiden.