Adres:

North Gate II, Koning Albert II-laan 8 bus 3
1000 Brussel

Tel.: +32 2 223 09 09
Fax: +32 2 219 86 59
E-mail: klachten@ombudsmantelecom.be
Website: http://www.ombudsmantelecom.be

Een bemiddelingsaanvraag indienen
via Belmed

Voor welke problemen?

Elk probleem tussen een klant en een bedrijf uit de telecomsector (vb. een probleem over een abonnement voor vaste telefonie, een gsm-abonnement, premium sms’en, een internetabonnement of een combinatie van deze elementen, een betwisting van een factuur, onderbreking van de dienstverlening, betwisting van contract, van verandering van operator, kwaliteit van de klantendienst, kwaadwillige oproepen, …).

Kosten

  • Gratis

Verplichte voorwaarden

  • U moet geprobeerd hebben om het geschil rechtstreeks met de onderneming op te lossen, zonder daarbij succes te hebben geboekt.
  • Uw geschil mag niet ouder zijn dan een jaar.

Hoe werkt het?

De ombudsdienst zal proberen een minnelijke en billijke regeling te vinden met het bedrijf in kwestie. Lukt dat niet, dan zal hij een niet-bindend advies formuleren. Tijdens de behandeling van uw aanvraag door de ombudsdienst, wordt de procedure voor de inning van de factuur opgeschort, tot maximaal 4 maanden. (Er wordt echter wel aangeraden alle niet-betwiste kosten te betalen).

Mislukt de tussenkomst van de ombudsdienst, dan kunnen de partijen nog altijd voor arbitrage kiezen of naar de rechtbank stappen.

Formulier

  • Ofwel maakt u gebruik van het standaardformulier ofwel dient u schriftelijk een aanvraag in.

Reglement

Belmed-partnerLogo-belmed.gif

Laatst bijgewerkt
28 februari 2022